Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 

Tips voor ontspanning

 

 

 
 

Spanningen horen bij het leven. Daar is tot bepaalde hoogte niets mis mee. Spanning heeft ook een motiverend effect.
   
Zoek afleiding in sport of hobby.
   
Zorg iedere dag voor rust momenten. Best lekker om even helemaal niets te doen.
   
Ook filerijden kan ontspanning geven. Uit onderzoek is gebleken dat de dagelijkse file voor vrij veel mensen een moment van rust en bezinning is.
   
Plan je werkzaamheden goed in.
   
Stel niet te hoge eisen aan jezelf. Neem dus niet teveel hooi op de vork.
   
Stel haalbare doelen. Elk behaald doel motiveert en geeft ontspanning.
   
Accepteer fouten van jezelf en van anderen. Niemand is perfect.
   
Van gemaakte fouten kan je ook leren.
   
Denk positief. Zo maak je lichaam gewoon minder stresshormonen aan.
   
Leer te luisteren naar je lichaam. En doe wat met de signalen die je lichaam geeft.
   
Als je teveel stress heb probeer dan de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden. Alcohol, nicotine of eetbuien geven maar een tijdelijk oplossing.
   
Maak van een mug geen olifant.
   
Lichaamsbeweging zorgt voor stressvermindering.
   
Echt niet alles zit tegen.
   
Elk nadeel heeft z'n voordeel.
   
Krop frustraties niet op maar bespreek ze met andere mensen.
   

Zie ook: Tips om beter te slapen.
   
  Stuur door

 

 

 

 

 

Start: September 2003  Laatst gewijzigd op: