ALLES OVER WIELRENNEN

Fietstips van de maand

Tips voor juni

  • Hieronder enkele fietstips die verband houden met juni en het begin van de zomer.
  • Drink meer tijdens de zomermaanden. Ongeveer 60 % van het lichaamsgewicht bestaat uit water. Aangeraden wordt om minstens anderhalve liter vocht per dag te drinken. Het water verzorgt de aanvoer van energie, zuurstof, hormonen, vitamines en mineralen. En natuurlijk de afvoer van afvalstoffen. Een andere taak van water is de afvoer van warmte die ontstaat bij de verbranding.
  • Koffie, thee en alcoholische dranken (niet meer dan twee per dag) mag je ook meetellen, ondanks dat je wat vaker naar de wc moet.
  • Beperk het gebruik van koffie, thee en alcoholische dranken op zeer warme dagen.
  • Wanneer je moeite heb met die anderhalve liter kan je ook een literfles gebruiken als hulpmiddel.
  • Voor meer informatie: Rekenmachine vochtverlies.
  • Je kan kraanwater ook een smaakje geven. Roosvicee bijvoorbeeld.
  • Drank met een temperatuur van rond de 15į Celsius wordt het gemakkelijkst door het lichaam opgenomen.
  • Als je tenminste een liter lichtgele urine (dus niet donkergeel ) per dag produceert en je hebt geen moeite met de stoelgang mag je aannemen dat je voldoende hebt gedronken.
  • Zelf een sportdrank samenstellen. Neem per liter water 50 en 80 gram koolhydraten (bijvoorbeeld glucose) en hoogstens een puntje van een theelepeltje keukenzout. Eventueel kan er nog een smaakje worden toegevoegd.
  • Fietsvakantie ideeŽn: Fietsvakantie links.
  • Voor een overzicht van de racefietstochten: Racefiets toertochten.
  • Omdat je fietstechniek veel invloed heeft op je fietssnelheid hierbij de tip van april nogmaals herhaald: Fietstechniek racefiets.
  • Nog enkele voor meer snelheid: Tips voor meer snelheid.
  • Wanneer je in de vakantietijd meer of minder gaat fietsen: Trainingsschema aanpassen.


Stuur door