ALLES OVER WIELRENNEN

Tempoduurtabel

Met behulp van de trainingstabellen kunnen we goed bepalen hoe hard we tijdens de trainingen moeten fietsen. Deze snelheden zijn ook gekoppeld aan een bepaalde hartslag. Als extra controlemiddel kunnen we daarom ook gebruikmaken van een hartslagmeter. In alle tabellen zijn de snelheden (km/uur) en hartslagwaarden het belangrijkst. Bij (veel) wind en verkeersdrukte kunnen de fietssnelheden en fietstijden slechts een goede indicatie geven. Pas afhankelijk van de windsterkte je fietssnelheid en fietstijd gevoelsmatig aan. Of doe je de training aan de hand van je hartslag behulp van een hartslagmeter. Als de verkeerssituatie het toelaat (wel blijven oppassen!) kunnen de snelheden en tijden wel goed gebruikt worden. Vanaf 10 km zijn de tijden afgerond. Voor meer informatie over de tabellen: Informatie trainingstabellen.

Pauze
Extensief Intensief
Maximaal 20 minuten, zodat er bijna volledig herstel plaatsvindt

Hartslag

Wat is je anaŽrobe hartslag drempel?


Extensief Intensief
100% 105%

Fietstempo

Wat is je anaŽrobe drempel snelheid? km/uur

Je fietstijd per kilometer is dan:

  Extensief   Intensief
  100%   105%
km/u km/u
       
5 km 5 km
10 km 10 km
15 km 15 km

Stuur door