ALLES OVER WIELRENNEN

Fietstijden en fietssnelheid

Aan de hand van je fietstijden en fietssnelheid kan je onder andere de tempo's van je fietstrainingen bepalen. Zo is je hartslag tot aan de anaŽrobe drempel gekoppeld aan je fietssnelheid. Op deze pagina een overzicht wat je kan bepalen.

Tempo fietstrainingen bepalen

  • De fietstempo's in de Trainingstabellen zijn gebaseerd op je anaŽrobe drempel snelheid.
  • Omdat je hartslag tot aan de anaŽrobe drempel gekoppeld is aan je fietssnelheid kan je ook je fietstempo bepalen met behulp van een Hartslagmeter.

Fietstijden bepalen

  • Via Wedstrijd verwachtingen kan je een schatting maken van de haalbare tijd op een bepaalde afstand aan de hand van een andere afstand.

Leeftijdcorrectie

Gemiddelde fietssnelheid

  • Nog niets over de fietssnelheid: de Gemiddelde snelheid wat je fietst tijdens een een tijdrit van 1 1/2 uur is zo'n beetje je anaŽrobe fietssnelheid en je hartslag ongeveer je anaŽrobe hartslag drempel.

Calorieverbruik

Conditieverlies

  • Via Conditieverlies kan je je fietstijden bepalen na twee weken, ťťn maand en een half jaar.

Maximale zuurstofopname


Stuur door