Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 

Maak je eigen trainingsschema 200 km
Gevorderd

 

 

 

Met de fietsschema tools kan je een schema samenstellen dat rekening houdt met je persoonlijke omstandigheden. Voor een goed bruikbaar voorbeeld van dit 200 km gevorderden trainingsschema: Voorbeeld.

Wanneer wil je dit fietsschema volgen?

Op welke dag wil je de lange rustige duurtraining doen?

ma   di   wo   do   vr   za   zo  

Op welke dag wil je (in week 9 t/m 18) intervaltraining doen?

ma   di   wo   do   vr   za   zo  

Wanneer wil je een rustdag hebben? Vink 2 dagen aan.

ma   di   wo   do   vr   za   zo  

Op welke dag is dé wielertocht?

za   zo   andere dag  

Zo correct?
· Opmerking vooraf: zorg voor voldoende rust tussen de trainingen.

· Lees ook de Toelichting onder het schema.


Nieuw:
PDF versie van dit schema


  Datum Ma Di Wo Do Vr Za Zo
Algemene voorbereidingsperiode
1
t/m

2
t/m

3
t/m

4
t/m

5
t/m

6
t/m

7
t/m

8
t/m

Specifieke voorbereidingsperiode
9
t/m

10
t/m

11
t/m

12
t/m

13
t/m

14
t/m

Intensieve periode
15
t/m

16
t/m

17
t/m

18
t/m

De laatste twee weken
19
t/m

20
t/m


Nieuw:
PDF versie van dit schema


Toelichting 

· Dit fietsschema is gemaakt met behulp van:Trainingsschema 200 km gevorderden. Lees deze pagina ook even goed door.
   
· Bij de intervaltraining betekend het getal dat tussen haakjes staat de pauzetijd.
Het tempo (T:) tijdens deze training is een percentage van de anaėrobe drempel. Voor meer info: Trainingswijzer.
   
· De anaėrobe drempel is ongeveer: 80 % (beginners) tot 90 % (gevorderden) van de maximale hartslag.
   
· Voor een overzicht van de daarbij behorende fietstempo's en hartslagwaarden zie: Duurtrainingtabel en Intervaltabel.
   
· Lees ook Informatie trainingstabellen goed door. Vooral de punten 2, 3, 4 en 5 zijn belangrijk.
   
· Je testen plan je zoveel mogelijk op dagen dat er een tempo 3 training gepland staat.
   
· Wanneer de wielertocht niet in het weekend is vul je de laatste week zelf in. Je kunt als voorbeeld zaterdag als de dag van de wielertocht nemen. Doe het vooral rustig aan.

Stuur door

 

 

 

 

 

Start: September 2003  Laatst gewijzigd op: