ALLES OVER WIELRENNEN

Maak je eigen trainingsschema 150 km gevorderd

Zie ook: Overzicht trainingsschema's.

Met de fietsschema tools kan je een schema samenstellen dat rekening houdt met je persoonlijke omstandigheden. Voor een goed bruikbaar voorbeeld van dit 150 km gevorderden trainingsschema: Voorbeeld.

Wanneer wil je dit fietsschema volgen?

Op welke dag wil je de lange rustige duurtraining doen?

maandag
dinsdag
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag

Op welke dag wil je (in week 9 t/m 18) intervaltraining doen?

maandag
dinsdag
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag

Wanneer wil je een rustdag hebben? Vink 2 dagen aan.

maandag
dinsdag
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag

Op welke dag is dé wielertocht?

zaterdag
zondag
andere dag

Zo correct?

Opmerking: Zorg voor voldoende rust tussen de trainingen.

PDF versie van dit schema

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
Algemene voorbereidingsperiode

t/m


t/m


t/m


t/m


t/m


t/m


t/m


t/m

Specifieke voorbereidingsperiode

t/m


t/m


t/m


t/m


t/m


t/m

Intensieve periode

t/m


t/m


t/m


t/m

De laatste twee weken

t/m


t/m

PDF versie van dit schema

Toelichting

  • Zie ook de PDF versie van dit schema voor beschrijvingen.
  • T: Tempo
    I: Intervaltraining
    ext: extensief
    int: intensief
    V: Vaartspel
    Los: Losfietsen
  • Dit fietsschema is gemaakt met behulp van: Trainingsschema 150 km gevorderden. Lees deze pagina ook even goed door.
  • Bij de intervaltraining betekend het getal dat tussen haakjes staat de pauzetijd. Het tempo (T) tijdens deze training is een percentage van de anaėrobe drempel. Voor meer info: Trainingswijzer.
  • De anaėrobe drempel is ongeveer: 80 % (beginners) tot 90 % (gevorderden) van de maximale hartslag.
  • Voor een overzicht van de daarbij behorende fietstempo's en hartslagwaarden zie: Duurtrainingtabel en Intervaltabel.
  • Lees ook Informatie trainingstabellen goed door. Vooral de punten 2, 3, 4 en 5 zijn belangrijk.
  • Je testen plan je zoveel mogelijk op dagen dat er een tempo 3 training gepland staat.
  • Wanneer de wielertocht niet in het weekend is vul je de laatste week zelf in. Je kunt als voorbeeld zaterdag als de dag van de wielertocht nemen. Doe het vooral rustig aan.


Stuur door