ALLES OVER WIELRENNEN

Sportvoedings boeken

Hoe verloopt zo'n eerste bestelling via bol.com?

1 Klik op het boek dat je wilt bestellen. 2 Klik "Bestel snel" of "In winkelwagen" als je nog verder wilt winkelen. 3 Klik op "Ga verder met bestellen". 4 Voer je adres gegevens in. 5 Maak een keuze uit de betaalmethode (het is mogelijk na aflevering te betalen). 6 Bevestigingen. 7 Populaire boeken die besteld zijn op een werkdag heb je de volgende dag al in huis.


Het complete handboek sportvoeding door Anita Bean

Paperback | 175 pagina's | Centrale Uitgeverij | 2003
Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend
Beschrijving:
De praktische raadgever voor: een optimale conditie een verhoogde dosis energie betere prestaties. Voor iedereen die een sport beoefent of een fitnessprogramma volgt, is dit handboek de ideale raadgever. Het legt op een praktische manier uit hoe u door een aangepaste en doordachte voeding uw prestaties en algemene conditie aanzienlijk kunt verbeteren. Het boek biedt u uitgebalanceerde voedingsschemaís en trainingsdiŽten. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan de juiste dosering van vitaminen, mineralen, koolhydraten, proteÔnen en voedingssupplementen. U krijgt tal van praktische tips om uw ideale gewicht te bereiken en te behouden. Tot slot bespreekt het boek ook alle praktische vragen die sportbeoefenaars zich stellen. Een waardevol boek waarmee u uw conditie en prestaties ťcht kunt verbeteren!
Recensie:
De eerste helft van dit boek biedt een basis met betrekking tot voeding die elke doelgerichte sporter hoort te kennen. Het behandelt wat energieleveranciers, koolhydraten, eiwitten, vitaminen en mineralen zijn en hoe het lichaam ermee om gaat. Daarna worden specifieke aspecten met betrekking tot sport behandeld. Supplementen en dranken voor de sporter hebben hierin een belangrijke plaats. Het boek beschrijft welke supplementen helpen bij het kwijtraken van vet of het stimuleren van de spiergroei of het uithoudingsvermogen. Het gewicht heeft een belangrijke invloed op de sportprestatie. Nadat dit uitgelegd is, wordt aandacht besteed aan gewichtsbeheersing, aankomen en gestoord eetgedrag. Er is geen informatie over de schrijfster, maar uit het boek blijkt dat ze een flinke basiskennis heeft van het menselijk metabolisme en de praktijk van sporters. Een basisboek voor sporters die meer willen leren en begrijpen van voeding en de relatie tussen voeding en voedingssupplementen en hun prestatie.
(Biblion recensie, Ir. K.W. Sijtsma)
Mening klant bol.com:
Dit is een heel goed boek, zo goed dat het echt een goed boek is. Heb al veel geleerd van dit boek, en dit boek zal me nog veel meer leren. Dankzij dit boek ben ik nu de sportatleet die ik altijd wenste te zijn. Training is belangrijk, maar als je je voeding verwaarloosd dan heeft je training ook geen zin meer.


Goud op je bord door Brenda Frunt en Erik te Velthuis

voor iedereen die van sport en lekker eten houdt

Paperback | 173 pagina's | Arko Sports Media | november 2011
Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend
Beschrijving:
Hoe kun je lekker en toch gezond koken? Is het mogelijk verantwoord te eten zonder daarvoor uren in de keuken te staan? Kun je iets speciaals bereiden als je voor de ingrediŽnten niet eerst stad en land af wilt reizen? En kan voeding bijdragen aan een topprestatie? Jazeker! Dat bewijst het nieuwe sportieve kookboek Goud op je bord.

Goud op je bord bevat tientallen recepten van verantwoorde, lekkere en eenvoudig te bereiden gerechten. De gerechten zijn onderverdeeld in ontbijtgerechten, lunchgerechten, tussendoortjes, maaltijdsoepen en
hoofdmaaltijden voor alle seizoenen.

Naast de recepten vind je in het boek interviews met topsporters als Esther Vergeer, Siem de Jong, Marianne Vos, Naomi van As, Bram Som, Kamiel Maase, Rafik Zohri en Esme Kamphuis. En met toptalenten die de sport een warm hart toedragen, zoals Cees-Rein en Astrid van den Hoogenband, Arko van Brakel, Philip de Roo en Marco Hoogerland. Zij delen allen hun visie op de betekenis van voeding voor topprestaties en presenteren hun favoriete gerechten. Natuurlijk ontbreken ook de recepten en prachtige foto"s van deze gerechten niet.

Erik te Velthuis is keukenmanager van Hotel Congrescentrum Papendal in Arnhem, waar ook de maaltijden worden verzorgd voor het op Papendal gevestigde Centrum voor Topsport en Onderwijs. Zijn grote passie is om al het goede in topsportvoeding naar boven te halen. Brenda Frunt is gedreven sportvoedingsadviseur van de voedingsacademie, een organisatie met meerdere praktijken in het land. Brenda adviseert (top)sporters over de ongekende mogelijkheden die voeding biedt om hun prestaties te verhogen. De combinatie "sportkok" en sportdietist maakt dit boek uniek.


Sportvoeding voor de betere prestaties door Anita Bean

Paperback | 144 Pagina's | Centrale Uitgeverij | 2010
Beschrijving:
DiŽten voor actieve sporters - vetverbrandende voeding - supplementen en energiedrankjes. Met specifiek voedingsadvies voor hardlopen, fietsen, zwemmen en fitnesstraining.
Wie aan sport doet, weet dat de juiste voeding en eetgewoonten van invloed zijn op de prestaties. Sporters moeten hun voedingsgewoonten afstemmen op hun fysieke inspanningen, zodat ze de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen die moeten zorgen voor een energiepiek tijdens de inspanning en een snel herstel achteraf. Hoe u dat doet, leest u in deze onmisbare raadgever, die zich zowel tot de gelegenheidssporter als tot de sportfanaat richt. Voedingsexpert Anita Bean geeft duidelijke adviezen die gemakkelijk in praktijk om te zetten zijn, zodat u zelf een uitgebalanceerd dieet op maat kunt uitstippelen. Dankzij de overzichtelijke voedingstabellen, casestudy's, recepten, vraag- en antwoordkaders en specifieke informatie over voeding bij hardlopen, fietsen, zwemmen en fitnesstraining is deze gids een must voor iedereen die zijn prestaties wil verbeteren door de juiste voeding. Anita Bean is in het Verenigd Koninkrijk een bekende en veel gevraagde sportvoedingsdeskundige. Naast tal van succesvolle boeken over sportvoeding en gezonde voeding schrijft ze regelmatig voor verschillende tijdschriften over fitness en gezondheid. Van haar verscheen in het Nederlands onder andere Het complete handboek sportvoeding (Deltas).
Recensie:
Sporters zullen, als ze een bepaald niveau willen bereiken, aan hun voeding moeten werken. De voeding dient qua samenstelling, eetmoment en hoeveelheid afgestemd te worden op de fysieke inspanning. Daarom wordt in dit boek eerst ingegaan op wat de sporter moet eten. Dit voor, tijdens en na het sporten. In verschillende sporten is het lichaamsgewicht belangrijk en eten om af te vallen bij intensief sporten verdient speciale aandacht. Het gebruik van sportsupplementen en sportdrankjes heeft een effect op de voeding. Besproken wordt hoe de sporter hiermee om moet gaan. Verder hoofdstukken over voeding bij krachttraining, hardlopen, fietsen en zwemmen. De auteur is sportvoedingsdeskundige in Engeland. Een boek voor fanatieke sporters, amateurs of professionals.
(Biblion recensie, Ir. K.W. Sijtsma)


Sportvoeding door L.M. Burke & R.J. Maughan

Paperback | 288 Pagina's | Reed business information | 2009
Beschrijving:
Presteren in hitte. Herstel na inspanning. Vocht en elektrolyten. Het zijn stuk voor stuk hoofdstukken die het belang van voeding onderschrijven, telkens vanuit een ander perspectief. Sportvoeding is een naslagwerk dat de meest essentiŽle informatie over sportvoeding bevat. Voor de coach, de trainer, medici en paramedici en natuurlijk de sporter zelf. Het boek is opgebouwd uit drie delen: sportvoeding bij training, in wedstrijdsituaties en in de praktijk. Kortom, sportvoeding overal en altijd. Sportvoeding is een vertaling van het handboek Sports Nutrition van de internationale autoriteiten op dit gebied: Ronald J. Maughan en Louise M. Burke. Voor de bewerking naar de Nederlandse situatie stonden bewegingswetenschapper dr. Gerard Rietjens en de voedingskundige Joris Hermans MSc. garant. Beiden zijn betrokken bij de werkgroep Sport en voeding van NOC*NSF. De casussen in Sportvoeding zijn grondig gescreend en aangepast aan de Nederlandse eet- en sportcultuur. Bijzondere aandacht is besteed aan up-to-date-dopinginformatie en aan de Nederlandse richtlijnen voor voedingssupplementen en doping.


Sportvoedingswijzer door C. Harms-Aris & T. Geerets

alles over eten en drinken voor actieve mensen

Paperback | 189 Pagina's | Uitgeverij Muntinga | 2006
Beschrijving:
Of je nu sport op professioneel niveau, een fanatieke amateur bent, of zo nu en dan voor je plezier beweegt, bewust omgaan met voeding kan je sportieve prestaties enorm verbeteren en het sportplezier aanzienlijk vergroten. Voeding levert sporters de benodigde energie en bouwstoffen. Maar hoe weet je hoeveel energie er nodig is voor een training en wat moet je daarvoor eten? Welke voedingsstoffen zijn voor sporters vooral van belang? SportdiŽtisten Carlien Harms-Aris en Tiny Geerets komen dit soort vragen dagelijks tegen in hun praktijk en laten in de Sportvoedingswijzer zien hoe je de optimale balans kunt vinden tussen voeding en sportieve activiteiten.
Recensie:
Een waardevol boek voor zowel professionele sporters als amateurs, die willen weten hoe ze hun prestaties kunnen verbeteren door middel van de juiste voeding. Het boek is geschreven door twee Nederlandse sportdietisten, die eerder ook het Sportkookboek deel I en deel II schreven. Na een inleidend hoofdstuk over een gezonde basisvoeding, wordt dieper ingegaan op een goede sportvoeding, het eten en drinken rondom een training en wedstrijd, maag- en darmklachten en het gebruik van sportvoedingssupplementen. In het derde deel komt de voedingsbehoefte van speciale categorieen sporters aan bod zoals vegetariers, ouderen, vrouwen, moslims tijdens de ramadan, jeugd, diabetici en mensen die willen afvallen. Het boek bevat een aantal handige bijlagen met voorbeelden van dagmenu's en een overzicht van voorkeursproducten. Hoewel het boek nauwelijks foto's en illustraties bevat, oogt het toch niet saai. Dit komt door de talrijke kaders met extra tips en weetjes, gedrukt in een kleine letter. Het boek is toegankelijk en helder geschreven. Bevat een register, adressenlijst, literatuurlijst en verklarende woordenlijst.
(Biblion recensie, Redactie)


Voeding en sport door Anja van Geel

Paperback | 136 pagina's | Tirion Uitgevers | 2006
Beschrijving:
Voeding heeft een belangrijke invloed op het prestatievermogen van de sporter. De voeding van de sporter moet gevarieerd en uitgebalanceerd zijn. Alle voedingsstoffen moeten in de juiste verhouding aanwezig zijn. Deze verhouding varieert voor de verschillende typen sport. Sportsoorten met een 'energetisch karakter', bijvoorbeeld duursporten, stellen andere eisen aan de voeding dan sportsoorten waarbij het ontwikkelen van maximale kracht voorop staat, zoals krachtsporten.
Dit boek, geschreven in opdracht van NOC*NSF, is hťt handboek voor trainers, begeleiders en (top)sporters over voeding en sport. Allereerst geeft het algemene informatie over voedingsstoffen en energie. Daarna komt voeding voor achtereenvolgens de krachtsporter, de duursporter en de team- en spelsporter aan de orde. Ten slotte wordt aandacht besteed aan onderwerpen als sport voedingspreparaten, gewichtsproblemen, maagdarmproblemen en eten zonder vlees.


The truth about food door Jill Fullerton-Smith

eerlijk over eten

Hardcover | 240 Pagina's | A.W. Bruna | 2007
Beschrijving:
The Truth About Food is het grootste onderzoek in zijn soort. Voor het eerst worden alle mythes rond voeding in het laboratorium en de praktijk getest om aan te tonen welke waar zijn en welke verzinsels.
Dit boek onthult niets dan de waarheid over het effect van voedsel op ons lichaam, of het nu gaat om spinazie, soja, omega-3 of zuivelproducten. Het laat zien wat de wetenschappelijk aangetoonde effecten zijn van voedsel op ons immuunsysteem, eetlust, geheugen en libido. Ontdek hoe voedsel je vruchtbaarheid, energieniveau, de conditie van je huid en haar, gewicht en de duur van je leven beÔnvloedt. En hoe het veranderen van je eetgewoonten je leven kan veranderen.
Dit gezaghebbende, leesbare boek vol tips en illustraties maakt een einde aan alle fabeltjes. Dit zijn de feiten over het effect van voedsel op je lichaam.

  • Is rode wijn goed of slecht voor je?
  • Ga je van bepaald voedsel beter zien?
  • Heeft het zin om acht glazen water per dag te drinken?
  • Welk voedsel is lustopwekkend en waarvan verlies je alle lust?
  • Waarom kan je dunne vriendin alles eten wat ze wil zonder aan te komen?
  • Het is tijd om de waarheid te ontdekken.
Recensie:
Voor de gelijknamige BBC-serie (die voorjaar 2007 op de Nederlandse en Vlaamse televisie wordt uitgezonden) werd onderzoek gedaan naar de effecten van voeding op onze gezondheid, naar de werking van producten van de voedingsindustrie en naar allerlei populaire opvattingen en adviezen als: veel water drinken, de noodzaak tot 'ontgiften' enz. Dit boek bevat alle informatie die in de serie van 6 afleveringen aan bod komt. Vooraf uitleg over de spijsvertering. Behandeld worden onderwerpen als: voeding voor een gezond lichaam, gewichtscontrole door voeding met veel groente en fruit, kinderen gezond leren eten, voeding die de kwaliteit van het sperma verbetert, voeding die het prestatie- en uithoudingsvermogen ondersteunt en voeding die verouderingsverschijnselen vertraagt en de hersenfuncties stimuleert. De stof wordt begrijpelijk behandeld, de tekst zo nu en dan onderbroken door korte samenvattingen, overzichtelijke schema's en ondersteund door goede foto's. Elk hoofdstuk heeft een eigen steunkleur en kan afzonderlijk gelezen worden. Met een verklarende woordenlijst en een alfabetisch register.
(NBD|Biblion recensie, C. Verhoeven-van Raamsdonk)


Sportvoeding voor vrouwen door Anita Bean

specifieke voeding voor de sportvrouw

Hardcover | 158 Pagina's | Centrale Uitgeverij | 2004
Beschrijving:
Specifieke voeding voor de sportvrouw - gewichtscontrole - betere prestaties.
Dit boek is een onmisbare raadgever voor elke vrouw die regelmatig aan sport doet of traint. Het vrouwelijk lichaam reageert anders op fysieke inspanning en training dan dat van een man, en vraagt daarom ook een aangepaste voeding. In een vlotte vraag-en-antwoordstijl vertelt dit boek waar u als sportieve vrouw precies op moet letten bij de samenstelling van uw sportvoeding: hoeveel koolhydraten of vet mag uw voeding bevatten, welke vitaminen en mineralen zijn belangrijk, en waar moet u op letten tijdens de zwangerschap? Verder wordt in dit boek aandacht besteed aan een aantal problemen waar sportvrouwen vaak mee te kampen hebben - zoals ijzertekort of een onregelmatige menstruatiecyclus - en worden praktische adviezen aangereikt om deze op een eenvoudige manier te voorkomen of verhelpen. Daarnaast komen ook andere specifieke themaīs aan bod, zoals gewichtsverlies en lichaamsvet of de juiste voeding voor een wedstrijd. Kortom, dit boek is verplichte lectuur voor elke sportvrouw die bewust met haar lichaam wil omgaan. Anita Bean is in het Verenigd Koninkrijk een bekende en veel gevraagde sportvoedingsdeskundige. Naast tal van succesvolle boeken over sportvoeding en gezonde voeding schrijft ze regelmatig voor verschillende tijdschriften over fitness en gezondheid. Van haar verscheen in het Nederlands onder andere Het complete handboek sportvoeding (Deltas). Peggy Wellington is eveneens sportvoedingsdeskundige. Voor de Olympische Spelen van 1992 in Barcelona werd zij gevraagd als adviseur.


Stuur door