Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 

Beste 10 tips voor gevorderden wielrenners

 

 

 
Als gevorderden wielrenner is je conditie prima in orde. De nodige winst kan je nog halen in het verbeteren van je Fietstechniek racefiets en Fietstechniek MTB.
Probeer ook tijdens je lange duurtrainingen regelmatig bewust op je fietstechniek te letten.
Wie niet sterk is moet slim zijn: Tips voor meer snelheid.
Voldoende rust tussen de trainingen is minstens even belangrijk als de training.
Voor tips: Sneller herstellen en Hersteltraining.
Wielrennen fietsen vaak dezelfde fietsroutes. Het is aantrekkelijk: je weet wat je kan verwachten. Het is ook de moeite waard om meer afwisseling aan te brengen in je routes: Tips voor variatie van je fietsroutes.
Veel gevorderden wielrenners ontwikkelen in de loop van de tijd vaste trainings-gewoontes. Op zich is daar niets mis mee, het geeft structuur in je trainingen. Het is echter beter in de loop van het trainingsjaar variatie aan te brengen in je trainingen.
Bernard Hinault maakte van zijn tijdritten een lange sprint. Hij reed min of meer voluit van het ene opvallende kenmerk langs de weg naar het andere. Probeer het maar eens uit.

Na training is voeding de belangrijkste factor waarmee je je prestatievermogen kunt verbeteren.
   
Lange rustige duurtrainingen kunnen niet te langzaam gaan wel te hard.
   
Voor nog veel meer tips: Tips voor gevorderden.
Stuur door

 

 

 

 

 

Start: September 2003  Laatst gewijzigd op: